Overslaan naar content

Aftersales Manager

    • Mechelen
  • Management

Functieomschrijving

Bij Vermant Automotive Group zoeken we een Aftersales Manager Volvo. Als Aftersales Manager Volvo ben jij verantwoordelijk voor de dagelijkse organisatie van onze naverkoopactiviteiten. Je coördineert zowel de werkplaatsactiviteiten van onze techniekers als het frontoffice-team van service advisors, over al onze vestigingen heen.

Wil je samen met ons bouwen aan ons succesverhaal en deel uitmaken van een hecht team? Aarzel niet om te solliciteren. We beloven je een baan waar alles op wieltjes loopt - letterlijk en figuurlijk!

Wat ga je doen?

  • Implementeren, organiseren en coördineren van alle naverkoopactiviteiten over alle vestigingen heen

  • Aansturen en motiveren van het team, bestaande uit Service Advisors, Aftersales Teamleads en techniekers, om ervoor te zorgen dat reparaties en onderhoudswerkzaamheden efficiënt, klantvriendelijk en rendabel worden uitgevoerd, met het oog op het behalen van de vooropgestelde KPI’s (afdelingsbijdrage werkplaats, afdelingsbijdrage wisselstukken, kostenbeheer, kwaliteitsobjectieven, klanttevredenheid, etc.)

  • Opvolgen van klanttevredenheid en behartigen van eventuele klachten; bij terugkerende klachten procesverbeteringen implementeren

  • Opmaken en implementeren van een jaarlijks strategisch businessplan met betrekking tot alle naverkoopactiviteiten

  • Rapporteren van de naverkoopresultaten aan de operationeel verantwoordelijke

  • Bewaken van de auditnormen

  • Informeren van medewerkers tijdens periodieke meetings over klanttevredenheid, rendabiliteit, doelstellingen, etc

  • Organiseren en opvolgen van marketingcampagnes en -acties in samenwerking met de collega’s van marketing

  • Ontwikkelen en implementeren van verkoops- en productopleidingen in samenwerking met de HR-collega’s

Vereisten

Wie ben jij?

  • Manager met relevante ervaring - Je hebt minstens 5 jaar leidinggevende ervaring over een aftersales team binnen een concessie. Deze ervaring is een must have! 

  • Klantgericht talent - Je kan moeiteloos de de behoeften van de klant vertalen naar serviceprocessen, -doelen en resultaat

  • Communicatief - Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden (in woord en schrift), en bent in staat om op verschillende niveaus te communiceren - binnen en buiten de organisatie

  • Organisatorisch en probleemoplossend - Je stelt prioriteiten en bedenkt creatieve oplossingen voor servicegerichte uitdagingen

  • Resultaatgericht en besluitvaardig - Je verliest de klantentevredenheid en rendabiliteit niet uit het oog en neemt standpunten in

Wat mag jij van ons verwachten?

  • Een traject op maat binnen Vermant Automotive Group zodat je samen met ons kan groeien

  • Een familiale werkomgeving, waar zowel iedere collega als persoon alsook het team centraal staan

  • Een passend loon op basis van jouw kennis en ervaring

  • Bijkomende voordelen zoals een wagen met tankkaart, maaltijdcheques, hospitalisatie- en groepsverzekering en 6 ADV-dagen

of